Number of children
1 Child
2 Child
3 Child
4 Child
The lowest price available only on our website!
Podczas wybierania odpowiedniego miejsca na wyjazd należy wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii. Istotna jest lokalizacja, cena, udogodnienia, opinie gości czy dostępność miejsc parkingowych, jednak nie mniej ważne są także gwiazdki hotelowe. Co one oznaczają?
Gwiazdki hotelowe to znak rozpoznawczy, który pomaga podróżnym ocenić jakość i standardy zakwaterowania. Te małe, ale znaczące symbole są ważnym kryterium przy wyborze hotelu podczas planowania podróży. Ich liczba w bezpośredni sposób jest związana ze standardem danego obiektu. To też informacja dla potencjalnych gości, jakie udogodnienia czekają na miejscu.
System gwiazdkowy jako wskaźnik poziomu jakości nie został stworzony przy okazji klasyfikacji hoteli. Ten rodzaj oceny jako pierwsi stosowali wytwórcy alkoholi takich jak brandy czy koniak – ponad dwa wieki temu we Francji. Dziś jednak gwiazdki kojarzą się przede wszystkim z branżą hotelarską. Nie wszystkie kraje stosują u siebie taki system. Jednym z nich jest np. Grecja, w której zamiast gwiazdek hotele oznaczane są literami. Litera „L” jest zarezerwowana dla obiektów luksusowych, natomiast litery od „A” do „C” odpowiednio dla hoteli 4-,3- i 2-gwiazdkowych.
W Polsce system kategoryzacji hoteli w postaci gwiazdek został wprowadzony na podstawie Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych. Przydzielenie konkretnej liczby gwiazdek obiektom noclegowym jest zadaniem marszałka województwa, w którym zlokalizowany jest hotel. Marszałek powołuje komisję składającą się z przedstawicieli branży hotelarskiej, nadzoru budowlanego, sanepidu i straży pożarnej. W Polsce skala ocen hotelowych obejmuje zakres od 1 do 5 gwiazdek, gdzie 5 gwiazdek to najwyższy standard. Ocenianie hoteli jest procesem surowym i skomplikowanym, obejmującym szereg różnych kryteriów.
Zastanawiasz się, jaki obiekt może ubiegać się o przyznanie gwiazdek hotelowych? Podstawowym wymogiem jest posiadanie co najmniej 10 pokoi z przewagą jedno- i dwuosobowych. Komisja, która przydziela gwiazdki hotelowe obiektom w Polsce, opiera się na liście wymagań liczącej aż 52 punkty. Na wiele z nich gość zazwyczaj nie zwraca uwagi. Przykładowo hotel 3 gwiazdkowy obowiązkowo powinien posiadać daszek nad wejściem i igielnik w pokoju. Komisja w trakcie wydawania decyzji bierze pod uwagę:
wygląd części mieszkalnej i otoczenia obiektu,
instalacje i urządzenia techniczne,
wyposażenie sypialni i łazienki,
usługi gastronomiczne i recepcyjne oraz inne udogodnienia.
Gwiazdki hotelowe są powszechnie uważane za miarę jakości i komfortu oferowanego przez dany hotel. Im więcej gwiazdek, tym wyższy standard hotelu, a tym samym usług i wyposażenia.
Hotele o jednej gwiazdce to zazwyczaj najtańsze i najskromniejsze miejsca noclegowe oferujące zadbane pokoje. Oferta może być ograniczona, a standardy nieco niższe niż w hotelach z większą liczbą gwiazdek. W pokoju jest łóżko, szafa i umywalka, a łazienka zwykle znajduje się na korytarzu. Powinno być w nich zapewnione ogólnodostępne miejsce do oglądania TV i przechowania bagażu. To dobre rozwiązanie dla podróżujących o ograniczonym budżecie, którzy szukają tylko miejsca do spania.
Hotele dwugwiazdkowe oferują nieco wyższy standard niż te z jedną gwiazdką. Każdy pokój ma radio lub telewizor i dostęp do internetu (lub internet w wydzielonym miejscu) oraz osobną łazienkę z podstawowym wyposażeniem i przyborami toaletowymi. Do dyspozycji gości jest też restauracja hotelowa.
Hotele trzygwiazdkowe to już coś więcej niż tylko miejsca do spania. Oprócz podstawowego wyposażenia mają radio/telewizor, telefon, szafkę z lampką nocną, biurko lub stół, krzesła i miejsce na bagaż. Są też materiały piśmiennicze, szklanki, woda butelkowana, a w łazienkach oprócz przyborów toaletowych znajdują się ręczniki. Obiekt oferuje dostępną usługę room service, restaurację, kawiarnię i dostęp do gabinetów odnowy biologicznej lub SPA. Recepcja jest dwujęzyczna i czynna przez całą dobę.
Hotele czterogwiazdkowe to luksusowa oferta. Pokoje są przestronne i dobrze wyposażone, a obsługa dba o każdy detal. Goście mają dostęp do interesujących zabiegów upiększających i kosmetycznych. Profesjonalne masaże czy peelingi są tu normą. Dodatkowo restauracja hotelowa ma bogate menu i wykwalifikowaną obsługę. Ponadto hotele z tą ilością gwiazdek znajdują się najczęściej w centrum miasta lub w okolicach zabytkowych miejsc.
Wyposażenie pokoju i łazienki w hotelu 5* niewiele różni się od tego w hotelu 4*. Hotel pięciogwiazdkowy ma za to poszerzony katalog usług i ofertę wzbogaconą o dodatkowe atrakcje. Goście mogą spodziewać się tam wysokiej jakości restauracji, basenów, SPA i innych udogodnień. To idealne miejsca dla osób, które oczekują komfortu i luksusu. Często są też zlokalizowane w wyjątkowo atrakcyjnym miejscu.
Zdarzają się także luksusowe hotele, które mają więcej niż 5 gwiazdek. Są one zarezerwowane dla gości ceniących najwyższe standardy i dysponujących sporą sumą pieniędzy.
In order to provide services at the highest level, the Website uses cookies saved in the browser's memory. Detailed information about the purpose of their use, including processing of user activity data and advertising personalization, as well as the possibility to change cookie settings, can be found in the Privacy Policy. By clicking ACCEPT ALL, you consent to the use of technologies such as cookies and to the processing by Hotel Warszawianka Centrum Kongresowe sp. z o.o., Jachranka 77, 05-140, Serock, of your personal data collected on the Internet, such as IP addresses and cookie identifiers, for analytical and marketing purposes (including automated ad targeting, measuring their effectiveness, and processing user data for analytical purposes). You can change cookie settings and detailed consent preferences in .